GRAFISK DESIGN

DESIGN – BRANDING – TRYKK

Oransje Abstract logo på en dataskjerm, en rollup, og en brosjyre. Bilde.

BRANDING

Hvordan oppfatter kundene dine bedriften din når de ser logoen, går inn på nettsiden eller mottar et brev fra deg? Hvilket inntrykk sitter de igjen med? 

Branding, også kalt profilering, handler om å uttrykke hvem bedriften er. Det forteller hvilken verdier som står i fokus og gir kundene en forståelse om hva de kan forvente av dine tjenester og/eller produkter. 

Å skape merkevaren for en bedrift er en stor jobb som gjøres over lengre tid. Man blir ikke ferdig over natten, men man kan få en god start. Logoen er alltid en fin plass å starte. Den fungerer som en grunnmur til de andre elementene, som f. eks. nettside, brevmaler og reklamemateriell. Med å jobbe etter en vekstdrevet modell slik vi gjør, blir dette en stegvis prosess så man slipper å bruke opp hele budsjettet før man har fått bekreftet at man er på riktig spor.

Eksempel av profilering på i en profilhandbok og på en drikkekartong. Bilde.

DIGITAL

Digital markedsføring er noe vi møter på overalt. Vi ser det mer og mer, og det er ingen tvil om at det er kommet for å bli. Dersom man ikke er aktiv på denne fronten vil man bli etterlatt av de som gjør det. Annonsering på sosiale medier og web er en veldig effektiv måte å nå ut til de rette kundene, men på samme måte som annet reklamemateriell må dette designes. Avhengig av målgruppen må budskapet formes, farger må velges og profilelementer må tilpasses. Det er viktig at kunden tydelig forstår hva som blir formidlet og hvem som sier det. All digital promotering er betydelig og fortjener visuell kjærlighet. Hvem har ikke vært på et foredrag hvor Powerpoint-presentasjonen er rotete og kjedelig. Ikke vær en av de…. Kommer logoen tydelig frem? Forstår man hvilken bedrift som presenterer om man ser på en tilfeldig slide? Dette er en del av brandingen som mange overser.
Eksempel på digital design, nettside som vises på en bærbar datamaskin og mobil. Bilde.

TRYKK

Å sette budskapet sitt på trykk er en effektiv måte å kommunisere informasjon på ved flere anledninger. Om man skal stille opp en stand eller holde et seminar så vil de være sterke hjelpemidler for å formidle historien din. Vi kan hjelpe deg finne og designe det rette formatet for å utføre den jobben du trenger. Det handler om å spisse budskapet, finne de riktige visuelle komponentene og sette det sammen til noe som er tro til merkevaren din.
Eksempel på trykk, brosjyre og visittkort. Bilde.

Har du lyst å lese mer?

Designmanual. Illustrasjon.

Grunnen til at du trenger en designmanual

En godt utviklet designmanual er et viktig verktøy for å etablere merkeidentitet. En designmanual (også kjent som en merkevarebok eller merkevareguide) fungerer som et nøkkeldokument som hjelper innholdsskapere til å kommunisere en konsekvent melding til publikum, så det er en stor fordel for å skape konsekvent innhold på merkevare.

Les mer »

Denne nettsiden bruker informasjonskapsler for å gi deg den beste opplevelsen mulig. Ved å fortsette å bruke nettsiden aksepterer du dette.