Tromsø-bedriften Benzin AS har utviklet et konsept for å gjøre det enklere for reiselivsbedrifter å selge produktene sine.
I Benzin opplever de at det finnes masse dyktige reiselivsoperatører i Nord-Norge, men at flere kunne trenge hjelp til å løfte sine tekniske løsninger. Med de gode forutsetningene reiselivet har i Nord-Norge, burde aktørene støttes av IT-systemer som gjør det enkelt å tilby fantastiske opplevelser. «Vi har lagt mye arbeid i å finne optimale løsninger for reiselivet. Ved å satse steinhardt på brukeropplevelsen til bedriftene og turistene, har vi endt opp med et konsept som gjør det mulig å komme i gang på noen timer» sier daglig leder i Benzin Tony Liafjell.
Det nye konseptet lanseres 19. juli i samarbeid med Senja Husky Adventure. Silje Eriksen og Jonny Mikalsen har etablert en reiselivsbedrift ved Ånderdalen nasjonalpark på Senja. De skal satse på lokale opplevelser og er opptatt av å kunne starte inntjeningen raskt. De har sagt seg villig til å være med på et dagsprosjekt for å etablere markedskanaler og betalingsløsning for sin bedrift. «Med det nye konseptet skal de være klar til å ta imot bookinger fra kundene allerede dagen etter» sier Liafjell. «Vi ønsker å bidra til å utvikle reiselivet, og vil forsøke å bryte litt med de eksisterende måtene å tilby løsninger på». Benzin håper det nå kan bli litt lettere for nye aktører å komme i gang og vise frem Nord-Norge for turistene.