Tiltrekk kunder og øk synlighet
DIGITAL
MARKEDSFØRING

- ANNONSERING
- INBOUND MARKETING
- SØKEMOTOROPTIMALISERING
- MERKEVAREBYGGING

Øk synlighet med
 Google  Facebook  Nyhetsbrev  SEO  Relevant innhold

Hva er
Digital Markedsføring?

For oss handler digital markedsføring om å begeistre kundene. Dette innebærer å kjenne kundene, og tilby dem det de ønsker når de er på jakt etter det. Hvis vi gjør det som er bra for kunden, så er det mest sannsynlig bra for deg også.

Enkelt sagt så er digital markedsføring alle markedstiltak som kan gjøres over internett. Med din merkevare, dine produkter og din nettside som basis, benytter vi de kanalene som gjør det enklest for deg å møte dine kunder. Kanaler som søkemotorer, Facebook, nyhetsbrev, LinkedIn og nettsider, overvåkes og tilpasses slik at de løser behovene til nåværende og fremtidige kunder.

«Fremtid» er et viktig aspekt ved digital markedsføring. Tidligere gjorde man gjerne en rekke markedstiltak og håpet at de skulle fungere. Nå kan vi måle effekten av det som gjøres, slik at vi kan lære mer, endre oss og vokse enda mer i fremtiden. Det er digital markedsføring.

Årshjul for markedsaktiviteter.

Hvilke tjenester Benzin tilbyr innen markedsføring

  • Søkemotoroptimalisering (SEO)
  • Innholdsproduksjon
  • Bistand med sosiale medier
  • Annonsering
  • E-post markedsføring
  • Markedsstrategi
  • Årshjul

Hvordan det gjøres

I en god markedsstrategi spiller enhver kanal en viktig rolle for bedriftens overordnede mål, og samspillet mellom kanalene er avgjørende. Men det er likevel ikke slik at dersom man kan skal starte med markedsføring, så må man ha på plass alt med én gang.

Digital markedsføring handler om å starte smått, teste, lære og vokse over tid.

Metoden:
Inbound Marketing

For å skape relevans for dine kunder bruker vi en modell som heter inbound marketing. Dette er en metodikk som legger mye vekt på å vite hvem kundene er, og skape innhold som de ønsker å oppleve. Det handler derfor om å gjøre aktiviteter som bringer kundene inn til deg, og ikke spy ut informasjon som oppleves som irrelevant.

Sentralt innen inbound marketing er det kontinuerlige fokuset på kunden. Det er ikke lenger slik at du selger noe og ikke hører fra kundene igjen. Kundene går inn i en kontinuerlig prosess med deg hvor de blir tiltrukket, engasjert og begeistret. Kundene påvirker andre og tiltrekker andre kunder til din bedrift. På den måten tar kundeforholdet aldri slutt, og vi må hele tiden jobbe med å være relevant og begeistre våre kunder.

Benzins metode; Tiltrekk segment, engasjer de slik at de blir kunder, gjør de til ambassadører ved å begeistre de, slik at de tiltrekker flere kunder.

Hva bør jeg gjøre?
Markedsføring vs. annonsering

Målet med markedsføring er at din bedrift skal være synlig og relevant når kunden søker etter informasjon. Synlighet og relevans er derfor vesentlig – og det er ikke bare betalte annonser som skaper synlighet.

Søkemotoroptimalisering (SEO) er en ofte brukt betegnelse når man snakker om digital markedsføring. Dette er fordi at det er den enkleste måten å nå nye kunder på. Hvis en mulig kunde lurer på noe, så må sørge for å være tilgjengelig med svarene som dekker deres behov. Ved å optimalisere en nettside er det høyere sjanse for at den vises når man «googler» etter den. Det er tross alt nesten 90% av verdens befolkning som bruker Google når de søker etter noe.

Slutt å gjette!
Målbarhet

En fordel med digital markedsføring er at man raskt ser resultater. Hvilke tiltak som fungerer og ikke fungerer for din bedrift er tilgjengelig med det samme. Dette tilrettelegger for mer resultatorientert markedsarbeid, og er en av de største grunnene til for hvorfor digital markedsføring er den nye standarden.

Ved annonsering i digital kanaler, kan du følge hele kundereisen fra en visning til et kjøp. Du kan måle effekten av tiltakene dine og sørge for at du hele tiden blir flinkere. Det aller beste er derfor at vi kan VITE om det vi gjør har en effekt. Vi trenger ikke lenger å TRO.

Vinter Borge, markedsfører, hopper opp et stolpediagram for å nå en stjerne på toppen, mario-style. Illustrasjon.

Ja, markedsfør min bedrift!

Kontakt oss for en uforpliktende og gratis prat!

  • Ved å sende dette skjemaet godtar du at vi lagrer informasjonen til vi har fått kontaktet deg. (Obligatorisk)

HELHETLIG
Digital Markedsføring!

Klarer man å jobbe med alle disse feltene, vil det resultere i en overlapp mellom de ulike områdene, og det er i disse kryssnittene man virkelig kan begynne å se den helhetlige verdien av digital markedsføring. 

1
EGET

I «EGET» legger vi alle kanaler og plattformer dere styrer helt og holdent selv. Dette er ting som nettside, facebook side, Google min-bedrift, bookingsystem og nettbutikk. Her kan det gjøres en rekke markedsaktiviteter som for eksempel publisering av nyhetsartikkler, kampanjebilder på forsiden, rabatter i bookingsystemet og innlegg publisert på facebook eller Instagram.

2
BETALT

«BETALT» markedsføring kan klassifiseres som aktiviteter dere betaler for å informere deres kunder om. Dette kan være tradisjonelle annonser i avisen, sponsede innlegg på facebook, betalte annonser på google eller LinkedIn eller en reklame i lokalradioen. 

 

I kryssningen mellom «EGET» og «BETALT» finner vi for eksempel promoterte facebook innlegg, annonser som tar kundene dine inn på skreddersydde landdningssider og kampanjesider.

3
FORTJENT

«FORTJENT» markedsføring er aktiviteter dere nødvendigvis ikke har direkte kontroll over, men som skjer som et resultat av de to foregående områdene. Dette er fornøyde kunder som forteller om dere av egen fri vilje i form av deling på sosiale medier, positive tilbakemeldinger på for eksempel TripAdvisor, eller presse om deres bedrift i nyhetsartikler. 

 

HELHETLIG
MARKEDSFØRING

Klarer man å jobbe med alle disse feltene, vil det resultere i en overlapp mellom de ulike områdene, og det er i disse kryssnittene man virkelig kan begynne å se den helhetlige verdien av digital markedsføring. 

Har du lyst å lese mer?

2019 er året for podcast!

I hvertfall hvis vi skal tro IPSOS-manager Eyde Warembourg. Hva er det som gjør podcastmediet så populært, og ikke minst – hva kan bedriften din få ut av det?

Les mer »

Denne nettsiden bruker informasjonskapsler for å gi deg den beste opplevelsen mulig. Ved å fortsette å bruke nettsiden aksepterer du dette.