Hva en designmanual kan gjøre for din merkevare
Når din bedrifts merkevare endres, bør du alltid opprette en ny designmanual. Det er den beste måten å kunngjøre rebrand til teamet ditt og få alle ombord med nye designretningslinjer.
Hva inneholder en designmanual?
Logo i alle former og fasonger
Pass på å inkludere logoen, sammen med tilhørende fargeformater for web og utskrift. Instruksjoner om logoen minimale størrelse og størrelse i forhold til andre elementer, som taglines, bør også inkluderes for å opprettholde integriteten til en merkevares visuelle identitet under reproduksjon.
Det er også en god idé å inkludere behandlinger og bruk av logoen som designere bør unngå. Å sikre at logoer alltid brukes konsekvent, beskytter merkevaren din.
Budskap, verdier og følelser
Skrifttyper
Fargepalett
Web design
Grafiske elementer
Med en godt utviklet designmanual og grafisk profil vil dine kunder kjenne igjen deg og dine budskap på tvers av flater, være det facebook, nyhetsbrev, trykksaker eller folierte biler som kjører forbi - instinktivt.
Kjetil Flå Gjersvold
Utviklingen av en designmanual sparer tid og penger i designprosesser, da alle retningslinjer er definert og bestemt i forkant av skapelsen av nytt markedsmateriell for din bedrift.
Trenger du hjelp med å definere og sette opp en designmanual, står dørene på benzinstasjonen vid-åpne!