Hvordan kan man kostnadseffektivt annonsere kun til kunder som sannsynligvis blir å kjøpe ditt produkt?
En hvilken som helst bedrift med vekst som mål har utnytte av å overvåke og analysere nettstedet og brukernes aktiviteter. Facebooks sporingspiksel gir deg et nyansert blikk av trafikk fra Facebook, ved hjelp å legge inn en kodesnutt på nettstedet, som ser når og hvor brukere gikk inn på enhver side på nettsiden din.
Hva gjør en Facebook sporingspiksel?
Den mest effektive måten å overvåke hva folk gjør på nettsiden din etter at de har klikket på Facebook-innleggene dine, er ved å opprette en Facebook sporingspiksel for konverteringsovervåkning. Når du har gjort dette kan man enklere måle avkastningen på innkommende trafikk som har sitt utgangspunkt fra Facebook. Man kan også bruke denne informasjonen for å bedre treffsikkerheten til dine Facebook annonser.
Vi sørger for å legge til rette for dette på alle sider på nettstedet ditt der det forekommer konvertering (f.eks. booking eller tilbakemelding). Pikselen sporer så disse konverteringene tilbake til Facebook kontoen din i tillegg til ordinær trafikk på siden. Eller hvor lenge en gitt bruker er på en spesiell side eller leser om et spesielt produkt.
Speilpublikum er personer som ligner på de du allerede har hatt besøk av
Når konverteringspikslene først er på plass er det enkelt å finne flere personer som ligner på de som allerede har konvertert på nettstedet ditt. Man kan opprette speilpublikum, slik at vi kan bruke informasjonen fra konverteringspikselen til å finne personer som ligner de som med størst sannsynlighet vil konvertere. (F.eks. booke samme produkt som andre har booket.